In the news

In the news

Congressional edits

Last week's press roundup noted the beginnings of media coverage on editing of Wikipedia by Congressional staffers (see related story). The attention continued this week, with many mainstream media and numerous blogs focusing on Wikipedia's decision to block editing from Capitol Hill computers for a week.

On February 1, the Lowell Sun in Massachusetts published "Wikipedia bars Congress from editing entries" by Evan Lehmann, the original Sun reporter who broke the Marty Meehan whitewash story.

The Washington Post published a well-balanced story on their front page on February 3, entitled "On Capitol Hill, Playing WikiPolitics". The article revealed that the questionable edits coming from Meehan's office were the work of a summer intern. It was also one of the few to correctly note the scale of the issue (a few thousand bad edits -- most juvenile pranks rather than Orwellian rewriting of history -- out of the 4.7 million edits made to Wikipedia in December).

Other notable stories included:


Citations in the news

Despite a previously reported internal memo from New York Times business editor Larry Ingrassia warning against use of Wikipedia, the article on mark to market accounting was endorsed as "a pretty good explanation" by the paper Saturday, in a story from Dan Mitchell. The story incorrectly referred to Wikipedia as instead of

+ Add a comment

Discuss this story

The Argus

"2006-02-06/In the news" has a Wikilink to The Argus, but it just goes to disambiguation page. It's not clear to me which is the correct Wikipedia article it's meant to point to, or even if there is one. --A bit iffy 09:31, 7 February 2006 (UTC)[reply]


The Signpost · written by many · served by Sinepost V0.9 · 🄯 CC-BY-SA 4.0