In the news

In the news

Simon Wiesenthal controversy

Several sources carried incorrect or misleading information on Wikipedia following the death of Nazi hunter Simon Wiesenthal. The Inquirer [1], The Sydney Morning Herald [2], and The Age [3] all reported that vandals had inserted information referring to Wiesenthal as a homosexual. While all of the articles above did say that the changes were quickly reverted, they say that the articles could be viewed in page history, while failing to mention that doing so would require a conscious effort by a user to view previous versions. The versions have since been deleted to try and avoid controversy.

Citations in the news

Wikipedia was cited in the last week in the following publications:

+ Add a comment

Discuss this story

I don't see any reference to Wikipedia in the AP article on Cindy Sheehan. Babajobu 16:59, 27 September 2005 (UTC)[reply]

I believe this was in a prior version...the problem with internet news is that it's often updated, and newspapers usually don't keep the old versions of articles. Ral315 WS 20:32, 27 September 2005 (UTC)[reply]

The Inquirer / Simon Wiesenthal

The external link given for The Inquirer actually goes to the same Sydney Morning Herald page as the following link. I don't know the correct Inquirer link myself, but hopefully someone else does. Loganberry (Talk) 03:35, 28 September 2005 (UTC)[reply]

Fixed now, thanks for telling us. Ral315 WS 03:51, 28 September 2005 (UTC)[reply]


The Signpost · written by many · served by Sinepost V0.9 · 🄯 CC-BY-SA 4.0